Zo zákulisia zápasov (Paulína Maškovičová IV.A)

06.04.2018 20:50

 

Ako ste si už mohli všimnúť, našu školu nenavštevujú len intoši a umelecké talenty, ale aj športové talenty. Florbalista, Patrik Jakubek zo IV. A, si našiel čas, aby nám prezradil niekoľko zaujímavostí zo zákulisia zápasov. Dozviete sa odpovede na otázky, ktoré zaujímajú všetkých fanúšikov.

Prečo si si vybral práve florbal?

K florbalu som sa prakticky dostal už na základnej škole - navštevoval som rôzne krúžky, ktoré boli zamerané na florbal. Keď som sa dozvedel, že sa v meste robí nábor do staronového tímu, tak som si povedal aj s pár kamarátmi, že to skúsime, pôjdeme na prvý, dobrovoľný tréning a uvidíme. Nakoniec mi to prischlo k srdcu a hrám už cca 5 rokov . A otázka prečo práve florbal? Vždy sa mi viac páčili športy spojené s hokejkami, ako napríklad hokej, hokejbal. A hokej sa v našom meste nerobí a s florbalom mám spojených mnoho kamarátov, tak asi preto.

Máš veľký fanklub?

Osobný fanklub? Zatiaľ o nijakom súkromnom neviem .. ale tak, čo sa týka nášho fanklubu tak samozrejme máme a som veľmi spokojný - tvorí ho najmä veľa mojich spolužiakov a spolužiačok s ich priateľkami, resp priateľmi, a sú výborní! Povzbudzujú každý zápas, či sa darí alebo nedarí, skandujú naše mená, čo nás len a len ženie vpred. Proste pozitívna energia ako má byť, začo im samozrejme ďakujem.

Čo ti viac vyhovuje, keď sú fanúšikovia ticho, alebo keď kričia a skandujú? 

Samozrejme pre každého športovca je lepšie, keď sú fanúšikovia hluční a povzbudzujú za každých okolností. Ja samozrejme nie som výnimka.

Dávate si v tíme nejaké prezývky?

Hej samozrejme, prezývky sú - ale väčšinou sú to len nejaké menšie skomoleniny krstného mena, zdrobneniny a tak. Ja napríklad prezývku nemám - volajú má po priezvisku, čo nemám rád.

Čo robíte po zápase keď vyhráte a čo keď prehráte?

Analýza zápasu - povieme si konkrétne veci, zrekapitulujeme tretiny, či už po vyhranom alebo prehratom zápase. Po víťazstve sme samozrejme šťastní, máme pozitívnu náladu, zvykneme vybehnúť niekam von. Keď sa prehrá, panuje v šatni logicky smútok a väčšinou zostávame doma. Ale, nájdu sa aj momenty, kedy aj po prehre vybehneme von ,,vypnúť’’, najmä na tripoch.

Máte v tíme rituály alebo predmety, ktoré vám majú priniesť šťastie?

 

Neviem o žiadnych. Aj keď musím sa priznať, že v poslednej dobe hľadám nejaký rituálik, keďže mám pocit, že sa mi nedarí v poslednom čase.

 

Všimla som si, že každý zápas je niekto iný kapitán. Prečo?

 

No sme tam dvaja - ja a môj spoluhráč Miro. Keď chýbam na zápase ja - z rôznych dôvodov, je kapitán Miro a naopak. Proste za seba len zaskakujeme. Ale stály kapitán je Miro. Ja som, dá sa povedať, asistent kapitána.

 

Nadržiavajú rozhodcovia skôr vám, alebo vašim súperom?

 

Tak, z čisto z môjho subjektívneho pocitu sa mi zdá, že rozhodcovia pískajú vždy proti nám. Ale viem, že sú objektívni a pískajú férovo pre obe strany. Ja sám som rozhodca, takže viem, že to je celkom náročné.

 

Aký je váš spoločný pokrik?

Pokrik je: No gassolino - bez paliva. Ani vlastne neviem, kedy a ako vznikol.

 

Kedy máte najbližší zápas? A budete hrávať aj cez leto?

 

Najbližší, domáci zápas máme cez víkend doma - v sobotu aj v nedeľu. Hráme proti tímom z východu. Ak by mal niekto záujem, nech čekne našu FB stránku kde je mnoho informácií

https://www.facebook.com/IcePlayersSered/

 

Cez leto budú len turnaje - napríklad v auguste ideme na jeden z najlepších turnajov v Európe - Czech Open v Prahe. Ale väčšinou máme voľno a až v druhej polovici augusta začíname spoločnú letnú prípravu. Preto turnaj v Prahe padne vhod.

 

Koľko času venuješ tréningu a vyžaduje si to nejaké špeciálne prípravy?

 

Tréningy mame 4x za týždeň, ktoré trvajú cca hodinku a pol. Špeciálne prípravy alebo praktiky pred zápasom nemám, väčšinou sa pred zápasom snažím len oddychovať.

 

Fotky: Patrik Jakubek