„Berte moje odpovede s rezervou!“ (interview s Davidom Sherhauferom z III.A)

12.01.2015 19:35

 

David vám odkazuje: „Výstraha! Berte moje odpovede s rezervou!“
 

 Ktorý chemický prvok je podľa teba najrozšírenejší v Seredi?

Podľa mňa to bude uhlík, vodík, kyslík a dusík, pretože tie sú hlavnou zložkou alkoholov a návykových látok.
 

Aký je tvoj obľúbený dopravný prostriedok?

 Tým, ktorí ma poznajú, to už určite napadlo... jednoznačným víťazom finále sa stávajú korčule (btw kolieskové).

 Prečo si sa rozhodol pre hru na klavír?

Sám neviem. Zaujal ma jeho zvuk, že obe sestry naň vedia hrať, že ho máme doma. Na klavíri zahráte hocičo, je to dokonalý nástroj :)

 

 Podľa akých kritérii si vyberáš skladby, ktoré hráš?

Tými kritériami prejde len málo pesničiek. Zásadne nehrám klasiku, pretože je taká.... veľmi neosobná. Klavír je pre mňa uvoľnenie, nástroj, ktorým vie dať človek von zo seba všetko, či už pozitívne, alebo negatívne. Najradšej hrám smutné pesničky. Tie sa vedia dotknúť duša človeka asi najhlbšie a zanechajú najväčší a najdlhšie trvajúci dojem. Všetko, čo hrám, sú naozaj silne emotívne skladby, samozrejme vytvorené za posledných 10 rokov, od Apologize až po také známe veci ako River flows in you.

 

Dokážeš hrať na klavíri aj nohami?

 Áno, Titanic mi už ide celkom slušne, pomaly sa snažím zapojiť i druhú nohu  (toto výnimočne berte vážne).

 

Povedz mi niečo o tvojom domácom zverinci.

 Niečo?! To by sa dalo jedno celé vydanie zapísať len o zverinci, ale tak skúsim to aspoň vymenovať: 15 psov, u mňa 7 rybičiek, v pracovni 12 rybičiek, mačka, 7 sliepok, 2 agamy (jašterice), asi tak 400 cvrčkov, slimáky, had, pavúk.... to je teraz všetko, ale mali sme i škorpióny, chameleóna, iný druh agám, listovky, mloky....

 

 Ktorá z prírodných vied je ti najmenej sympatická? Prečo?

Dúfam, že sa pani Stanková a bývalý pán zástupca Tomčányi nenahnevajú, ale ak si mám vybrať, je to práve fyzika. Nehovorím ale, že ma nebaví :)

 

Máš mnoho koníčkov a počula som že doučuješ aj svojich spolužiakov, prezraď mi fígeľ ako sa to dá všetko zvládnuť?

 Rád by som prezradil, ale neviem :). Bude to trošku asi súvisieť  aj s ďalšou odpoveďou. Či sa to dá nazvať doučovaním, radšej nechcem posúdiť, lebo dosť často sa to zvrhne a potom už len kecáme alebo trieskame do klavíra, hráme sa so šteniatkami a tak. Robím to preto, lebo chcem našim pomôcť. 

Chápem matike a chémií, ale načo je to mne samému? Pre niečo tento...nazvime to dar, mám. Preto ho posúvam ďalej a využívam, aby som uľahčil spolužiakom písomky a hodiny matiky a chémie. Nejde mi však len o to (to oni nevedia).

 Vždy pri týchto ,,doučkách,, sa dobre zasmejeme, preto je to aj dobrá chvíľa na to stretnúť sa za jedným stolom a byť s tými druhými. Je to úplne iné, ako keď sa má človek učiť doma sám. A ako to stíham? No neviem. Už mi tieto všetky veci začali kaziť aj zdravie, ale radšej budem robiť 10 rokov veci naplno, ako 60 rokov nerobiť nič :)

 

 A na záver, akým heslom/mottom sa riadiš v živote?
 

 Konkrétne motto nemám. Ak by som do dvoch slov mal zhrnúť moju psychológiu a to, podľa čoho sa riadim, boli by to slová asi – pomáhaj druhým. Vždy, všetkým a za každú cenu. A nečakaj späť nič. Potom budeš šťastný :)

 

Miška Gálová