...ČO MY A STRES?

11.05.2016 10:26
 

     O pár dní čaká našich štvrtákov a oktávanov skúška dospelosti. Ako to už býva zvykom - niektorí sa poctivo pripravovali počas roka, iní si na to nechali akademický týždeň. Všetkých spája jedno - horí im pod zadkom.   
     Prednedávnom sme vám priblížili útržky maturantského života. K nemu neodmysliteľne patria stresové situácie, ktoré sa každý z nás snaží zvládať všemožnými spôsobmi.
 
 
        Avšak nie len maturantov sprevádza stres. Veď stres je spoločníkom nejedného študenta. ,,To už zajtra máme odovzdať? Ja sa to nestihnem naučiť! Zase schytám päťku…"
        Nájdu sa aj "výnimky"... tí, ktorí majú na saláme. ,,My dneska z niečoho píšeme?" ,,Jedna päťka, žiadna päťka." ,,Mne stačí na vysvedčku aj štvorka, hlavne, že prejdem..."
No a samozrejme často z týchto bezvýchodiskových stresových situácii viníme kadekoho, len nie seba.
 
    Opýtali sme sa zopár študentov a študentiek na to, akým spôsobom zvládajú stresy. 
 
 
Ema, kvinta:
„Keď ma niekto dostane do stresu, veľa a rýchlo sa pýtam. A keď som v strese - napr. pred písomkou, tak idem spať. Ráno sa zobudím a musím sa to v strese učiť!“
 
Timo, kvarta:
„Fúúha, no tak ja nebývam až tak moc vystresovaný, ale keď som, tak  si poviem, že aj tak keď tú vec, čo ma čaká, pokazím, tak život ide ďalej a snažím sa nájsť niečo pozitívne, čo ma ešte v ten deň čaká... a tak sa trochu uvoľním."
 
Mišo, kvinta:
„Ja sa nestresujem... teda som zvyknutý na stres, lebo všetko robím na poslednú chvíľu a správam sa tak, ako si myslím, že je podľa mňa najlepšie.“
 
Naďa, 1.A:
„Začnem sa s niekým rozprávať alebo úprimne povedané začnem hovoriť čokoľvek čo ma napadne len aby som už nestresovala. A okusujem si peru"
 

Maťa, 1.A:

„Keď som v strese, tak jem. :D“

 
Timo, sexta:
„Mykám nohou alebo sa mi rozbúcha srdce."
 

Anonymka: 

„Stres nezvládam a keď ho musím zvládať tak jednoznačne kávou a spánkom, čo sa síce vylučuje, ale to som ja. :D Osobne viem, že keď už je stresu moc, moje telo reaguje akoby sa pripravovalo na zimný spánok – spomalí sa mi rast vlasov alebo nechtov a sústredí sa len na riešenie problémov. Najlepšie je nenechať si stres prerásť cez hlavu, už nikdy si to nedovolím, avšak mojím osobným oddychom a mojou ochrankyňou je návšteva nášho diecézneho centra, určite je to pre každého niečo, čo ho musí baviť a vyčistiť mu hlavu. 

 
Miška, 3.B:
„Stres zvládam fajn. Popravde, ani nemávam stres. Avšak keď na mňa doľahnú ťažšie chvíle, tak jedlo, filmy a seriály mi dokážu zlepšiť náladu.“
 

Sabína, 1.A:

„Keď som v strese, myslím na niečo, čo ma baví.“

Anonymka:

„Za každých okolností sa snažím zachovať si chladnú hlavu aj keď to nie je práve ľahké. Vždy si hovorím: Bude v živote aj horšie, toto predsa zvládnuť musím. Každopádne sa stresové situácie snažím nevytvárať, avšak keď sa v nejakej ocitnem, beriem to s nadhľadom."

Lívia, 1.A:

„Keď som v strese dupkám nohou a to mi pomáha.“

Hanka, 3.B:

„Ja zvládam stres tak, že ho nezvládam… Ale snažím sa naň vykašlať a venovať sa všetkému naplno (vždy pomôže čokoláda alebo cukrík).“
 
Kika, 3.B:
,,Počúvam hudbu."
 
...A NA ZÁVER, RADA NAŠEJ MATURANTKY: 

 

Katka, oktáva:

„Keď si rozložím povinnosti, nemusím si potom v nedeľu večer trhať vlasy, ako strašne moc toho v škole mám a nedá sa to stihnúť. Keď sa mi to nepodarí, nezostáva mi nič iné, len sa nadýchnuť a povedať si:„Keď nejde o život, nejde o nič.“ Všetko je len otázka priorít...“

 

REDAKCIA MIHALNICE