Čo sa chystá medzi budovami? (P. Maškovičová, I. A)

27.01.2015 21:34

Ako to začalo? Spoločnosť Samsung vydala výzvu na podporu kreatívnych projektov. Pani profesorky Faktorová a Valábková vytvorili projekt zelená škola. Bol finančne podporený a vďaka tomu sa na voľnom priestore, medzi budovami, mohla vydláždiť plocha, kam pôjdu lavice. Keď začnú horúce dni, budú to môcť žiaci cez prestávky využívať na oddych a, samozrejme, sa tam bude dať vyučovať. Bude to ešte lepšie, keď tam vyrastú stromy, aby tam bol tieň. Časť financií uhradila aj škola.

Výhody: Všetci asi už zažili, aké to je, pariť sa v triede. Pri teplotách ako v saune sa nedá ani premýšľať, nie to ešte sa učiť. Preto by ozaj nemuselo byť zlé mať raz za čas  hodinu aj vonku. Bolo by to niečo nezvyčajné a takáto zmena by spestrila nudný stereotyp v škole. Koľkokrát som sa pristihla, ako počas pekných slnečných dní hľadím z okna a ľutujem, že musím trčať zavretá v škole. Vonku by pofukoval vetrík, štebotali by vtáčiky, počula som, že sa tam majú nasadiť aj stromčeky, aby tam bol tieň (a aj biológia by sa ľahšie učila, keby sme sa učili pod stromami, niečo by sa na nás hádam nalepilo, možno aj doslova).

 

Nevýhody: Keď som to prvýkrát počula, nenapadali mi žiadne nevýhody. Ale keď som sa spýtala viacerých (napr. Alex Sokolovej), zistila som, že takáto trieda by nemusela byť taká skvelá, ako sa zdá. Napr. bude tam tabuľa alebo budeme písať na zem kriedami? Kedy by sme tam chodili? Zaradilo by sa to do rozvrhu ako jedna z učební, alebo by prosto učitelia nabehli do našej triedy, vyhnali nás von a basta...?

A čo keby s tým niektorí žiaci nesúhlasili? V poslednej dobe je čím ďalej, tým viac alergikov. Ako by to zvládali oni? Niektorým by to možno nevadilo, ale čo keby sa tam mala polovica žiakov dusiť?

Keď sa oteplí a na vydláždenú plochu pribudnú lavice a stoly (pre 26 žiakov), určite zistíme, či to bude mať viac výhod alebo nevýhod.

Svoje názory môžete pokojne vyjadriť sem pod článok.