Čo ty a hudba? (Barbora Koštrnová, I.B)

12.01.2012 14:28

Hudba je dosť podstatná v živote každého človeka. Nemyslíš? Veď určite aj ty počúvaš nejakú hudbu. Keď máš chuť baviť sa, keď ti je smutno alebo iba tak keď sa nudíš, vždy je hudba tvoj verný spoločník.

Hudba je s ľuďmi od nepamäti. "Hudba je staršia ako ľudská reč" citujem slová Charlesa Darwina.

Ľudia hudbu rozdelili do rôznych štýlov. Vytvára ju veľa hudobných nástrojov alebo jednoducho je vytvorená cez počítač.

Veľa ľudí veľmi často chodí na diskotéky alebo na koncerty svojej obľúbenej kapely. Zabaviť sa s priateľmi, zbaviť sa na chvíľku stresu.  Slovenská či zahraničná , pri každej sa dá uvoľniť a zabaviť.

Možno si punker, možno hiphoper alebo ti na štýle nezáleží a počúvaš, čo sa ti páči.

"Ja hudbu počúvam najmä kvôli textu. Vždy rád hľadám skrytý význam, no nepáči sa mi hudba vytváraná počítačom, stráca tým svoje čaro. Keď hudba, tak vytvorená hudobnými nástrojmi."

Máš aj ty podobný názor? Alebo ti až tak veľmi nezáleží na texte a stačí ti melódia a rytmus? Aj v tom sme každý iný.

"Mňa hudba upokojuje a dodáva mi, takú zvláštnu energiu, ktorú neviem popísať. DnB a Elektro tento štýl hudby je pre mňa," opísala vzťah k hudbe žiačka nášho gymnázia.

"Hudba? Ja a hudba. No o hudbe si myslím len toľko, že je fajn. Najradšej mám, keď si dám slúchadlá a nevnímam okolitý svet. A čo počúvam za štýl? Jednoznačne POP."

Hudba nás spája ale často aj rozdeľuje. Rozdelí do skupiniek, kde majú všetci podobný názor či už na hudbu alebo aj na život. A tým sa potvrdzuje to, čo veľa ľudí hovorí:

" Je dôležité mať názor na hudbu, lebo tým sa tvorí i názor na svet a na ľudí ako takých."

Barbora Koštrnová, I.B