Dievča z plameňov - rozhovor s Alexandrou Ščasnou

28.06.2018 23:43

 

Kým väčšina dievčat bojuje s účesmi alebo o chlapcov, naša maturantka Alexandra Ščasná bojuje s PLAMEŇMI.
Vo svojom voľnom čase je totiž súčasťou skupiny dobrovoľných hasičov. Prečítajte si aké to je byť mladou hasičkou a ako sa vysporiadala nielen s plameňmi, ale aj s maturitou. A prečo jej volala predsedkyňa komisie?

1. Ako si sa k tomu dostala? Prečo práve hasiči?
Moja sestra sem chodí o rok dlhšie, ešte pred tým behávala za dorast, teda v inej kategórii a keď bola staršia skladal sa nový tím žien, tak som tu. Hasiči sú jedna veľká rodina, sú to skvelí ľudia. Spoznala som veľa nových kamarátov a ešte aj precestujeme polku Slovenska.

2. Čo to znamená byť dobrovoľný hasič?
Byť dobrovoľným hasičom neznamená len chodiť po súťažiach, trénovať a športovať. Ale najmä pomáhať vo svojej obci pri rôznych akciách ako napríklad MDD, Deň obce, či nejakých iných akciách a sviatkoch, nedajbože aj pohromách ako napríklad silné búrky. A chlapci pomáhajú najmä pri požiaroch takisto ako profesionálny hasiči.

3. Bola si aj pri nejakom veľkom požiari?
Našťastie zatiaľ nie a dúfam, že to tak aj zostane.

4. Čo je tvojou úlohou v tíme?
Momentálne som na pozícii košík a mojou úlohou je spolu so savičiarkou nabrať dobre a hlavne rýchlo vodu. Ale keďže je to tímový šport tak, každá máme síce nejakú špeciálnu úlohu, ale pracovať musíme spoločne. Najdôležitejšie totiž je byť zosynchronizovaná s ostatnými. Najlepšie by bolo pozrieť si nejaké videjko zo súťaže, pretože sa to opisuje dosť ťažko a človek ktorý to ešte nikdy nevidel si to nevie dobre predstaviť.

5. Existujú aj nejaké hasičské súťaže?
Náš tím, DHZ Pata ženy, sme tento rok nováčik západoslovenskej hasičskej ligy (ZSHL). Na Slovensku je týchto líg niekoľko a vždy víťaz každej ligy súťaží na Slovenskom Superpohári, dalo by sa povedať, že to je úplné vyvrcholenie sezóny.
Každé 2 roky sa uskutočňujú aj okresné a krajské súťaže, my sme sa týchto súťaží zúčastnili minulý rok. Tu ešte okrem klasického požiarneho útoku beháme ešte aj štafetu, kde si po ceste nepreberáme iba kolík ale musíme aj zapájať hadice či prenášať hasák.

6. V čom si najlepšia?
To by mali hodnotiť skôr ostatní.

7. Prešla si si aj krstom ohňom, keď ťa prijali do zboru?
Minulý rok nás všetky baby pohádzali do kade, že vraj takto sa krstia nové hasičky. Najlepšie bolo, že ja som síce mala so sebou veci na prezlečenie, keďže na košíku som mokrá stále, ale chlapci si pekne počkali kým sa prezlečiem.

8. Myslíte v partii len na prácu alebo aj na zábavu?
Súťaženie je hlavne o zábave, čiže treba to ozaj brať športovo. Už keď sa organizuje nejaká akcia je to aj o práci, ale keď si so správnymi ľudmi aj práca ide ľahšie.

9. Chceš v tom pokračovať aj v budúcnosti?
Rada by som, ale nehovorím nikdy nič na sto percent, lebo človek nevie čo ho v budúcnosti čaká. Zatiaľ to vyzerá, že na budúce leto si dám pauzu a potom uvidíme.

10. Aké máš pocity z maturity a čo je teraz tvoja ďalšia výzva?
Myslela som, že budem na maturitách strašne stresovať, ale nakoniec som mala stresy akurát z toho, že žiadne nemám. Čiže maturity boli úplne v pohode. Ale nie každému sa stane, že mu domov volá predsedkyňa komisie. Našťastie nič vážne, len že mám prísť skôr.
No moje ďalšie kroky vedú momentálne na Univerzitu Komenského v BA na Prírodovedeckú fakultu. Konkrétne sa chystám študovať biológiu, tak som veľmi zvedavá ako sa mi bude dariť tam.

otázky: Paulína Maškovičová
foto od: Alexandra
 Ščasná