Historky z autobusu (Karolína Kolláriková II.B)

21.11.2016 14:54

O líškach na krku

 

"Dobrý, Hlohovec celý," počula som, netušiac čo ma čaká. Vysoká štíhla babenka, legíny, na nohách cyklámenovo ružové ugg boots, viete, tie čo sa nikomu nepáčia, ale všetky "cool girls" ich majú. Nazvime ju Nikola. Táto Nikola mala takú normálnu zelenú bundu na zapínanie s kapucňou, lenže kým ste si na nej všimli všetko ostatné, kým by ste to vôbec mali možnosť všimnúť, jej vlasy alebo tvár, uvideli by ste enormne obrovskú umelú cyklamenovo ružovú líšku okolo jej krku, takú tú otrasne veľkú "pufku". Vlastne sa tomu hovorí parka. V tej chvíli som si len hovorila nech si ku mne nesadne. A Nikola si sadla. Mám pravidlo, že svojim ja zaoberám len jedno sedadlo, iba jedno. Nikola si sadla a jej "tá vec" si ma začala obmotávať chlpmi, išla mi do očí, do uší, mala som pocit, že  to samé je živé a zachvíľku ma to pozdraví. Nebolo by to tak tragické ak by sa babena nerozhodla, že ona chce mat nohy do uličky lebo oproti ma kamarátku a neprehýbala sa chrbtom tak, že jogíni by jej závideli. Môj výraz tváre musel teda stáť za to. Aha, ale to by ste museli vidieť aj druhú polovicu mojej tváre! A keď som po 40 minútach s chemlonom v očiach chcela vystúpiť a požiadala som ju o to, aby sa postavila, milá Nikola sa tvárila že ju obťažujem. Ach baby prosím vás buď stojte alebo ich nenoste. Ďakujem Vám za všetkých vašich budúcich spolucestujúcich. 

 

***

O počasí 

 

V autobuse sa nonstop dozvedáte o počasí. Od toho, či mladých spoluobčanov počujete rozprávať čudným slangom -

"Hej Bro, yau to jaká ukrutná kosa tam je, yau!"

"Tomu ver brácho, som skoro umrzou." 

"Ha, to si zabil you" 

alebo práve našich starých (doslova) spoluobčanov hovoriť o počasí, ale sakra pozor, na to že sú to popovede, používanie historického dáta nie je vôbec výnimka.

Môj obľúbený je:

"Však za komunistú bolo aj počasí za lepšie!"

"Pravdu máš Marika. Dobre hovoríš"

Nesmiem zabudnúť podotknúť, že zima je pre "autobusiatka" najšťastnejšie obdobie. Síce sedíte v obrovskej 10 tonovej chladničke na kolesách, ale stále je to lepšie ako keď sa zo dňa na deň zmení na saunu. MHD-čky a ich cestovatelia sú na tom lepšie ich cesta netrvá tak dlho. My medzimestký si musíme vytrpieť 40 minút až hodinu desať. Povinnou výbavou by preto mal byt funkčný (!) deodorant. Ono ako vážne ľudia robíte to aj pre seba keď sa osprchujete a dáte na seba túto  hovadinu. Môže to priniesť rôzne benefity napríklad si vedľa vás niekto konečne sadne alebo sa budete môcť legálne chytiť držadla bez strachu o holý život (hrozí decimácia zo strany ostatného osadenstva). Takže ľudkovia trochu súdnosti a hliníkových solí nezaškodí do cestovania.

 

Vidíme sa nabudúce, keď sa dovtedy neucestujete k smrti.

 

Text: Karolína Kolláriková