Matika, chémia a kompromisy (Nina Sobotovičová)

06.06.2013 19:45

 

 

Rozhovor s p.p. Černou bol pre mňa príjemnou výzvou, a preto som veľmi rada, že pani profesorka bola ochotná poskytnúť nášmu časopisu odpovede na všetky zvedavé otázky ..

 

  • V akom veku sa u vás prejavil hlbší záujem o matematiku a chémiu ?

  • Na ZŠ som nemala tieto predmety rada, tu na gymnáziu som začala mať rada chémiu ( priviedli ma k tomu moji učitelia) a preto som ju aj chcela ísť študovať spolu s biológiou. Ten rok sa však tá kombinácia na Pv FUK v Bratislave neotvárala, tak mi „ prischla“ matika. Ale neľutujem!

 

 

  • Mali ste niekedy počas štúdia problémy s prospechom ?

  • Problémy s prospechom som nemala, všetko som sa dokázala naučiť, aj keď niektoré veci sa mi tiež učiť nechceli a neboli mi sympatické. ( Fyzika)

 

 

  • Môžete povedať, že povolanie pedagóga vás napĺňa?

  • Už od malička som chcela byť učiteľkou a táto práca ma napĺňa a teší.

 

 

  • Aké sú podľa vás kritériá, ktoré by mal spĺňať „správny študent“? (pozn.redak.: úvodzovky nijakým spôsobom nespochybňujú existenciu takéhoto študenta, sú len potvrdením toho, že pojem „správny študent“ je pomerne relatívny.)

  • Správny študent nemusí mať samé jednotky, ale musí sa snažiť niečo v živote dokázať a ísť si za svojím cieľom (a nie prechádzať so štvorkami z ročníka do ročníka, lebo to mu stačí ).

 

 

  • Vyučujete radšej matematiku alebo chémiu?

  • Radšej vyučujem chémiu, s radosťou robím pokusy a teším sa ak sa mojím žiakom páčia. Ale matematika sa učí jednoduchšie, čo sa týka prípravy na hodinu. Na druhej strane je pre žiakov nezáživnejšia a ťažšia ako chémia!

 

 

  • Ako vypĺňate svoj voľný čas?

  • Veľmi rada čítam knihy ( za víkend prečítam aj tri) , rada si pozriem dobrý film, štrikujem a vyšívam, lúštim krížovky aj maľované, sudoku, kakuro...

 

 

  • Mohli by ste nám popísať váš bežný deň?

  • Ráno sa teším do školy, potom sa teším, že som v škole a potom sa teším domov zo školy!

 

 

  • Čo považujete za najväčší úspech vo vašom doterajšom živote?

  • Môj najväčší úspech je asi môj syn a potom,  teším sa z každého žiaka, u ktorého vzbudím záujem o moje predmety a niečo nové mu dám do života. Tiež mám veľkú radosť, keď moji žiaci idú študovať niečo s M a CH.

 

 

  • Na akej univerzite študuje váš syn? Boli ste spokojná s jeho výberom vysokej školy?

  • Môj syn si sám vybral Informatiku na FIIT STU v Bratislave, nikdy som ho do ničoho nenútila, len som ho „slabo“ ovplyvňovala. Je to ťažká škola, ale ja vždy hovorím, že treba si vybrať zložitejšiu cestu, lebo na jej konci je najsladšie ovocie.

( tajne som však dúfala, že pôjde na medicínu)

 

 

  • Máte aktuálne sen (prípadne predsavzatie), ktorý by ste si chceli splniť? Napríklad naučiť sa nejaký cudzí jazyk, navštíviť exotickú krajinu..?

  • Mám sen, presťahovať sa do rodinného malého domčeka a tam na malej záhradke všeličo pestovať.

 

 

  • Vnímate samú seba ako prísnu/nekompromisnú?

  • Myslím, že som prísna ( to musia posúdiť hlavne moji žiaci ), ale nie som nekompromisná, teda sa so mnou dá dohodnúť! Len prísny učiteľ naučí svojich žiakov čo najviac!

 

 

  • Ak by ste nemali byť učiteľkou, aké povolanie by ste si zvolili?

  • Asi by som bola lekárkou.

 

V mene celej redakcie vám ďakujem za rozhovor

Prosím!