Rozhovor s bývalou žiačkou nášho gympla- Lenkou Gurínovou (Paulína Maškovičová III.A)

21.11.2016 14:25

 Chodila si na našu školu?

 Áno, ale iba tri roky na osemročnom.

 Kam si zmizla a prečo?

Zmizla som do Čiech, konkrétne do Rychnova nad Knežnou, to je pri Hradci-Králové. Preto, lebo tatino má prácu v Kvasinách-obec v Česku.

 Je pravda že hráš, spievaš v rádiu?

Nie je to rádio, je to kapela, ktorá sa volá Rádio Jerevan. Všetci si myslia že je to rádio, ale nie je.

 Ako si sa k tomu dostala?

Keď som bola menšia, tak som vyhrala nejaké miesto v galantskom slávikovi a tak som si povedala že tam niečo bude.  Potom mi tato pustil kapelu Within Temptation. Ale prvý krát  taký veľký búm bol v Česko-slovensko má talent, kde si ma všimla kapela Rádio Jerevan.

Máte veľa fanúšikov?

Na facebooku  ich je okolo 500, ale ja osobne ich mám oveľa viac. 

 Podieľaš sa na textoch? Máš vlastné?

Podieľam sa na textoch, občas ich upravujem a zatiaľ vlastné nemám, ale určite nejaké budú. Zatiaľ spievam ich  texty-jerevanské. Budeme mať nový album a dúfam, že tam niečo bude.

 

V čom je tvoja súčasná škola lepšia, horšia?

Mám to bližšie do školy, v tom je lepšia. Vtedy som chodila 2km teraz 500m.  Podľa toho v čom horšia. Ja som tam totiž chodila do dvoch tried. V kvarte som bol na osemročnom, ale tam boli všetci popárení, po dvojiciach a ja som vystávala. Nebolo to veľmi dobré, tak som prestúpila do ,,prváku“. Tam je to už oveľa lepšie. Ten prvý  rok, čo som tam bola, som sa už naučila češtinu, aj ten prízvuk som sa naučila dávať. Tak keď som nastúpila do prvej triedy, ani si nevšimli, že som zo Slovenska.

Aké máš ďalšie záujmy?

Kreslím, veľa kreslím. Píšem vlastnú knihu, už ich mám rozpísané asi tri, ale chcem dokončiť aspoň jednu. Hrám na keyboard, doma mám, aj gitaru ale to mi veľmi nejde a občas si aj zabubnujem.

 Zažili ste nejakú zábavnú situáciu?

Mám zošit, kde je takých historiek dosť. Napríklad, keď sme sa mali fotiť, trvalo to hrozne dlho. David, bubeník chcel pohyblivú fotku. Povedal: ,,Môžete sa hýbať, ale nie zas veľmi, aby to nebolo ulietané.“ Ale, trvalo to tak dlho, že Siky stihol vypiť všetko pivo. Bolo to divné, lebo predtým držal pivo a teraz nič. Tak sa pýtali, či nemáme niečo čo by si mohol zobrať do ruky. Ja som povedala:  ,,No ja mám nektarinku.“ A on: ,,No nektarinka, to je tak typický pro mě.“ Miňas tam stál stále na mieste, tak už tam mal vyšlapaný "důlek".  Chendu skoro zabilo jablko: "To ten strom nikdy nedělal!". A Miňo aj Siky ma už skoro zabili svojimi gitarami, ale zatiaľ som to prežila.

Na prvej skúške s Jerevanom. Chenda o pohároch: "Ty vole, nám dáva takový plastový šmejdy a vám dá skleněný?! A ješte horký...z myčky!" A na druhej skúške Chenda: "No a teď budou jen samý plastový..." Siky: "Když ptáčka lapaji..."

Alebo pred koncertom: David všetkých poučoval, kam máme zapichnúť rôzne káble a tak. Chenda mi hovorí: "David jde prednášet. Ták a teď poslouchej, to je moje oblíbená část." David vysvetluje a Chendovi zrazu vyletí ruka hore: "Pane učiteli, pane učiteli, ješte jednou! Ja tomu nechápu!"

 Ako vidíš svoju budúcnosť? Čo chceš v budúcnosti robiť?

V budúcnosti by som sa chcela venovať jazykom. Prekladateľka, možno dabing vo filmoch. Jazyky  angličtina, nemčina. A samozrejme spievať.

Ďakujem Lenka za interview a veľa úspechov. 

 

Paulína Maškovičová III.B

Foto: Paulína Maškovičová, Lenka Gurínová