Utopená v škandalóznych lodičkách (Zuzana Tesková, III.A)

31.01.2012 19:08

Listujem si módny časopis. Pri pohľade na vyobliekané modelky v krásnych outfitoch mi miestami pukajú závisťou podpätky. Krásna kabelka. Za takéto chudé nohy by som vraždila. Presne takýto blejzer potrebujem. Úžasný účes. Dokonal... Čakajúc ďalšiu módnu vychytávku mi následným sklamaním zamrzla veta na jazyku. Do očí ma uštipol obrázok, ktorý moje kontaktné šošovky asi ešte stále nespracovali ako mali. Počkať, chyba nie je v mojich očiach ale v obrázku. Práve sa pozerám na 10-ročnú slečnu, ktorej tvár nevidím. Vidím len horu líčidiel. Tmavý rúž, dokonalé vlasy, luxusné oblečenie a provokatívna póza – ideálna reklama. Samozrejme za predpokladu, že by išlo o dospelú modelku a nie o dieťa. Celé to pôsobí veľmi nevkusne a neviem, čo si o tom všetkom mám myslieť. Nemalo by to dievča behať vonku s kamarátmi? Ale ako sa tak pozerám na jej nohy, v týchto topánkach by naháňačku rozhodne nevyhrala.

Ak by ste sa jej spýtali či sa jej práca modelky páči, tak odhadujem, že by povedala, áno. Veď ktoré dievča by netúžilo stať sa na chvíľu modelkou a vidieť svoje fotky v časopisoch. Mnohé dievčatá sa na modelky hrajú, ona sa však hru nehrá, ona v nej žije. Respektíve, ona je len tou figúrkou, s ktorom niekto kráča k cieľu s názvom – zisk. Je ešte primladá aby chápala o čo tam ide. Práve preto by si mala dávať pozor. Vysoké topánky sú veľmi nestabilné. Pre 10-ročné nohy obzvlášť. Ak sa raz takto krehký opätok zlomí, už ho neopravíte bez toho, aby nebolo vidieť miesto zlomu. O prípadných pádoch nehovoriac.

Musím povedať, že módu mám naozaj rada. No v lodičkách by sa nohy topiť nemali. Inak povedané, deťom patrí detstvo a inak by to rozhodne nemalo byť.

Zuzana Tesková, III.A