Vianoce po celom svete (Alex Sokolová, sekunda)

12.01.2012 15:04

Vďaka môjmu záujmu o anime a mangu som si na internete našla veľa známostí. Väčšina z nich je z cudzích štátov, zo zahraničia. Všetkým som poslala správu  s prianím Merry Christmas! A spýtala sa, ako oni vo svojej krajine oslavujú Vianoce...

Naspäť  mi prišli tieto odpovede:

Americké Vianoce

~cmickle

cmickle: Vianoce oslavujem prácou :( Práve teraz som v práci, aj ďalšie 4 1/2  hodiny a potom moja manželka a ja ideme niekam, ale neviem kam...

ja: Oh, chudáčik...

Chcela by som sa však opýtať aj na typické americké Vianoce...

cmickle: V USA sú Vianoce väčšinou keď celá rodina ide niekam, aby boli spolu, a ráno potom otvárame darčeky čo sme  pripravili pre ostatných, pije sa vaječný koňak alebo rum a horúca čokoláda a pozerajú sa vianočné filmy, začína sa piecť večera, aby bola večer pripravená.

Ja: Vy Vianoce oslavujete 25., správne?

cmickle: Áno.

 

~ Beautikillz

Beautikillz: Moja rodina sa väčšinou stretáva, aby oslávili Vianoce jedením dobrého jedla a opíjaním sa, ale tento rok len otvárame darčeky a navštevujeme pár ľudí. Tento rok nebol pre moju rodinu veľmi dobrý, ale snažíme sa dostať späť do starých koľají...

Ja: Tak to prajem veľa šťastia!

Beautikillz: Ďakujem!~ A veselé Vianoce!~

 

~mudkipzRkewl

mudkipzRkewl: No, ja trávim čas s rodinou a všetkým, čo k tomu patrí.

Oh, a v mojej rodine čakáme do polnoci, aby sme mali polnočné jedlo, ktoré sa volá "nochebuena", čo v preklade znamená "dobrú noc", ale môj otec to volá "media noche", čo v preklade zo španielčiny znamená "polnoc". Aj keď nie som Španielka, v mojej kultúre sa to oslavuje, lebo žijem na Filipínach, ktoré majú silné spojenie so španielskou minulosťou. Ak sme stále ešte hore, otvárame aj darčeky. Ak nie, darčeky otvárame až ráno. Neskôr toho dňa chodíme do kostola. S rodinou trávime veľa času.

 

Anglické Vianoce

~mightymandy2001

mightymandy2001: Jednoducho trávime čas s rodinou. Typické jedlo je moriak! Všetci sedíme pri stole a jeme. Potom navštevujeme známych a viac času na rodinu máme na "Boxing Day".

 

Mexické Vianoce

Pijete toľko, koľko vládzete, oslavujete tým, že si robíte žarty zo susedov alebo cudzincov (s cudzincami musíte byť veselí alebo opití, aby ste si to mohli vôbec dovoliť), tancujete do jednej v noci ďalšieho dňa, stále pijete a jete fajnové jedlo.

A pečieme moriaka na večeru... To je všetko, čo na Vianoce robíme.

 

České Vianoce

Hoj já tobě taky :D no normálně někdo má kapra a někdo řízek s bramborovím salátem normálně klasika :D

Vždycky obvoláme všechny příbuzný :D (ještě tem Štědry den) co dostali a pak ten tejden co jsme doma tak jezdíme ke všem příbuznejm ale tentokrát jedou všichni k nám :D no a někdo chodí do kostela , jen tak se projít (třeba 5 km :D) no asi už nic :D

 

Austrálske Vianoce

Skrátka chodíme s rodinou po rôznych miestach a tak...

Máme moriaka, ktorého vždy donesie strýko, a šalát, lebo je vegetarián a tiež máme rybu.

Snažíme sa mať nie veľmi drahé Vianoce, takže nie veľa vianočných žartovných výbušných kapslí (crackers) a darčeky otvárame pred obedom/večerou.

Naša najnovšia tradícia je, že keď máte nad 18 rokov, nedostanete darček, ale len pohľadnicu.

Je to nefér...

 

 

Španielske Vianoce

24th oslavujeme "Noca Buena" a 25. Vianoce.

24. máme obed s rodinou a priateľmi. Vianoce sú najdôležitejší sviatok v Španielsku, takže všetky rodiny sa snažia byť spolu, aby mali spoločne večeru, alebo obed ďalšieho dňa.

Typická večera je väčšinou pečené jahňa s ustricami a zeleninou. Ale môže sa to upravovať podľa chuti. Niektorí ľudia radšej robia rybu.

Po večeri jeme rôzne typické španielske sladkosti (Polvorón, Turrón, Mazapán, Roscón...) a pijeme šampanské alebo cavu (španielske šampanské).

Ďalšieho dňa dojedáme zvyšky po 24. XDD

Alex Sokolová, sekunda