Za zážitkami do Poľska! (Simona Dudonová, III.B)

01.05.2018 21:25

 

Je to už pomaly tradíciou, že tretiaci vyrážajú po stopách histórie druhej svetovej vojny. A to doslova. Naše nohy občas dostali zabrať, ale verte mi, stále je to omnoho zaujímavejšie ako v školských laviciach. Poľsko nám ponúklo množstvo zážitkov a krásnych spomienok, ale i emotívnych chvíľ, pri ktorých sa viacerým z nás zaleskla v oku nejaká tá slzička. Emóciami nabité boli najmä prehliadky koncentračných táborov Osvienčim a Brezinka, v ktorých prišli o život milióny nevinných ľudí. Sprievodkyňa nám navyše prehĺbila vedomosti o ďalšie brutálne podrobnosti, pri ktorých nám skutočne prechádzal mráz po chrbte...

Druhý deň našej exkurzie sme strávili v Krakove, ktorý nás ohúril svojou veľkoleposťou a krásou. Počas prehliadky historického centra nás sprevádzala sprievodkyňa Martuška, rodená Krakovčanka, ktorá nám svojím výkladom často vykúzlila úsmev na tvári. Na dobrej nálade nám pridávalo aj krásne slnečné počasie. Hovorí sa, že Varšava je síce hlavne mesto, ale Krakov je najkrajšie mesto Poľska a ja nemôžem nesúhlasiť. Môžem vám povedať, že mnohé foťáky sa poriadne zapotili.


Nepremrhali sme ani sekundu nášho výletu a pred cestou domov naša exkurzia pokračovala do soľnej bane Wieliczky. Najskôr sme síce museli zdolať nekonečné schodisko, no potom už sme mohli obdivovať skamenené soľné obrazce. Najväčším prekvapením bola asi štýlová banská reštaurácia a kino, ale aj krásna kaplnka, v ktorej si môžete dokonca zorganizovať svadbu (vhodné obzvlášť pre beznádejné romantické duše).

A ako výlet hodnotia samotní študenti tretieho ročníka?

Janka H.

Bolo to super, až nad moje očakávania. Exkurzie boli veľmi zaujímavé, navštívili sme mies

ta, ktoré som už dávno chcela vidieť, takže som si to fakt užila.“

 

Lucka Š.

Exkurzia do Poľska bola veľmi emotívne naladená, hlavne v prvý deň, keď sme navštívili koncentračné tábory Auschwitz a Birkenau. Ďalšie dni boli veľmi úsmevné, hoci trochu dali zabrať našim nohám. Denný program bol vcelku zaujímavý a som rada, že sme mohli navštíviť túto krajinu a oboznámiť sa s ňou ako sa na susedov patrí.“

Olívia M.

Tento výlet hodnotím veľmi dobre. Dozvedela som sa veľa nových zaujímavých vecí. Určite by som išla zase.“

Viki M.

No výlet sa mi veľmi páčil, len bol taký časovo natlačený, že to všetko rýchlo prebehlo. Ale inak bolo všetko super, program bol zaujímavý, ubytko pekné (až na cudzinky v sprche). Celkovo si myslím, že to dopadlo naozaj fajn, akcie ako bola táto by mohli byť častejšie. A najviac mi utkvel v pamäti samozrejme samotný

                    

 

Osvienčim, bol to veľmi silný zážitok. Keď som prechádzala miestami, ktoré boli pre nich väzením, všetko som vnímala ove

ľa intenzívnejšie ako na hodinách dejepisu.“

 

Janka T.

Výlet v Poľsku sa mi veľmi páčil. Hoci sme najprv videli koncentračný tábor Auschwitz, čo bolo desivé, musím uznať, že veľmi poučné. Na ďalší deň sme navštívili Krakov, v ktorom sme boli aj ubytovaní a právom sa radí medzi najkrajšie mestá v Poľsku. Posledný deň sme videli soľnú baňu vo Wieliczke, ktorá je naozaj unikátna.“

Lívia B.

Výlet v Poľsku by som hodnotila ako silný emocionálny zážitok. Program a aj sprievodkyňa boli super.“

 

Marek N.

Výlet hodnotím pozitívne, pretože sme sa dozvedeli nové, ale bohužiaľ veľmi kruté informácie o koncentračných táboroch, v ktorých boli Židia. Prehliadka Krakova ako mesta bola zaujímavá a nádherná ako aj návšteva v soľnej jaskyni.“