Začal nový boj (Viktória Makovcová 3.B)

10.04.2018 21:06

 

 

Ako sme si už zvykli, škola sa do našich životov stále vracia. Samozrejme, za roky už má každý svoje typy a triky ako to zvládať bez väčších škôd na duševnom zdraví. Keď sme prišli na gympel ako základkou ostrieľaní deviataci, vlastne sme vôbec netušili do čoho ideme. Prvé mesiace boli obdobím prispôsobovania sa novému prostrediu a predátorom v bufete. Pomaly, ale isto sme sa prestali strácať na chodbách. Toto všetko sa s nami ťahalo nejaký čas, pokiaľ sme si úplne nezvykli a dostali sme sa až sem.

 

Teraz sme starší (vraví sa, že aj rozumnejší, ale to je len mýtus) a mysleli sme si, že už nás nič neprekvapí. A potom prišli moduly! Veru tak, jedno slovo, iba 6 písmen a toľko zmien! Predstavte si kopu učív, ktoré ste nechápali, nebavili vás, alebo ste ich nikdy nepochopili. A tu nastáva úloha modulov. Oni vám všetky zabudnuté učivá, ktoré vám vyfučali z hlavy hneď po písomke ( prípadne ste ich do tej hlavy vôbec nedostali) prinášajú späť a ešte vo väčšej sile! Zistili sme to aj my, čerství tretiaci. Prečítajte si naše odpovede na otázky, či sme s modulmi spokojní, či nám dávajú zabrať a či nám so sebou priniesli aj nejaké pozitíva (možno vám pomôžu pri výbere):

 

-Marek (3.B) :
„Som spokojný. Áno , dosť dávajú zabrať, v technickom máme o 3 matematiky viac, z ktorých dostávame aj dosť domácej.“
-myslíš že priniesli nejaké plusy?
„Naučia ma aj nové veci ,ktoré sme sa neučili na obyčajných hodinách.“

 

-Janka (septima) :
„S prírodovedným modulom som celkom spokojná, aj keď niekedy si poviem, že som mala ísť na iný, ale to len keď ostatným odpadnú prvé dve hodiny v piatok “
-dáva ti niečo zabrať?
„Občas sú semináre dosť náročné, pretože keď niečo nevieme dostaneme odpoveď : "To ste mali už dávno vedieť, sekundáni to vedia,..."
-
majú výhody? 
„Páči sa mi, že preberáme to čo sme už brali, lebo to čo som predtým nechápala mám šancu sa znovu naučiť.“

 

-Edvin (3.A) :
„Tak spokojný som, dávať zabrať dávajú, všeobecne učenie, množstvo materiálu a všeobecne materiál, pozitíva majú v tom, že mám pocit, že ma pripravujú na to čo má čaká na vysokej“

 

-Janka (3.B) :
„Som veľmi spokojná. Zabrať mi samozrejme dávajú, a to hlavne keď sa blížia testy, lebo máme naraz veľa učiva. Ale som rada, že sa učím predmety ktoré ma bavia, lebo keby to boli predmety z iných modulov, trápila by som sa oveľa viac.“
-
prekvapili ťa? majú dáke pozitíva?
„Ani moc nie, nejak takto som si to aj predstavovala. Za pozitívum považujem, že sa učím predmety ktoré v budúcnosti využijem s oveľa väčšou pravdepodobnosťou, takže už toľko nevravím, že ,,Bože načo sa toto učím, veď aj tak mi to v živote nebude."

 

-Naďa (3.A) :
„Som spokojná a môj prírodovedný dáva veľmi zabrať. Za jednu hodinu toho preberieme veľmi veľa takže sa treba učiť postupne, chodím na doučovania a stále mám pocit že to nestačí. Určite to je pre niektorých dobre, že im poodpadávali niektoré predmety, v ktorých nechceli pokračovať.“

 

-Viliam (septima) :
„Tak spokojným by som to zrovna nenazval, ale už som si vybral. Na seminároch máme často veľa úloh, ale inak sa to dá zvládnuť. Prekvapilo ma, že spojili spoločensko-vedný seminár keď tam máme preberať každý modul niečo iné a cvičenia a semináre z matematiky rozdelili keď tam preberáme úplne to isté. A teda aspoň u mňa priniesli, že som lepšie spoznal ľudí z iných tried“

 

-Lucia (3.A) :
,,Som spokojná. Zatiaľ to nie je až také hrozné, dá sa to zvládnuť.“
-prekvapili ťa v niečom a majú svoje pozitíva?
„Asi ani nie, očakávala som to. A určite, na modulových hodinách je viac času na precvičenie učiva.“

 

-Adam (3.B) : 
-čo ti dáva na moduloch zabrať? 
,, SED, lebo každé učivo je veľmi rozsiahle a je tam množstvo dátumov a mien, Inak je to pohodičke“
-priniesli nejaké pozitíva?
„Spoločenskovedný seminár, čo máme v piatok so Štefákovou , neviem, zaujíma ma politika a tak, tak myslím že to je predmet kde sa o tom dozviem viac“

 

-Ema (septima) :
„Som spokojná s ekonomickým modulom. Dáva zabrať. V tom, že mám moc matiky a v každom sa učíme niečo iné a musím sa sústrediť na viac učív matiky naraz. Neprekvapili, čakala som niečo takéto. Pozitíva asi len to, že som spokojná s výberom, lebo mi modul dáva presne to, čo chcem študovať.“

 

 

Takže vidíte, ako to zvládame my. Ako budú moduly vyhovovať vám, sa dozviete s príchodom tretieho ročníka, ktorý nie je až tak ďaleko, ako sa zdá. Koniec koncov, aj my sme si mysleli, že máme ešte kopec času, ale už nám pomaly začína klopať na dvere aj formalitka- maturitka...