Závodník z III.A- interview s Dominikom Bozalkom (Paulína Maškovičová III.A)

28.12.2016 11:05

Viete kto sú vaši spolužiaci? Prečítajte si rozhovor s ďalším zaujímavým študentom našej školy.

Máš nejaké mimoškolské záujmy? Aké?

Mám veľa koníčkov. Každý človek by mal mať niečo, vďaka čomu sa dokáže odreagovať a prestať chvíľu myslieť na povinnosti.

Jazdíš aj súťažne?

Súťažne som pretekal posledné štyri sezóny. No po rozhovore s rodičmi a tímom, sme sa dohodli že prišiel čas, dať si minimálne na sezónu pauzu. To však neznamená, že prestanem úplne. Určite sa na budúci rok zúčastním aspoň jedných pretekov!

Podarilo sa ti vyhrať? Aké ceny si získal?

Za tie štyri sezóny sa mi podarilo získať mnoho úspechov a víťazstiev. Medzi najcennejšie patrí titul majstra v sezóne 2015 v súťaži SloKaP (Slovenský Kartingový Pohár). Po tomto výsledku sme sa rozhodli pre ťažšiu súťaž s väčšou konkurenciou s názvom "Moravský Pohár", kde sme obsadili za sezónu 2016 celkové pekné 3.miesto.

Závodíš aj v zahraničí?

Prvé tri sezóny som jazdil spomínaný SloKaP, ktorý sa jazdí zväčša na Slovensku, alebo v susednom Rakúsku. Moravský Pohár je český seriál, ktorý sa jazdí v ČR, na Slovensku a v Rakúsku. Počas týchto krásnych štyroch rokov som sa zúčastnil aj na medzinárodných pretekoch halových motokár.

Zažil si, alebo si spôsobil nehodu pri súťaži?

Neodmysliteľnou súčasťou motoršportu sú nehody. Bez nich by to nebolo všetko také krásne, pretože by v človeku nebol taký adrenalín. Nehodu už mal snáď každý jazdec. Moja najvážnejšia asi bola, keď mi jeden chlapec "vyliezol" s motokárou na hlavu a takto sme sa chvíľu vliekli kým sa mi ho nepodarilo zhodiť. Našťastie som bol v poriadku ale rôzne otočky, premety a kotrmelce sprevádzajú každé preteky.

Máš nejakého rivala/súpera medzi súťažiacimi?

Motoršport nie je kolektívny šport. Človek súťaží za seba a za svoj tím, takže za rivala by sa dal považovať každý protivník. Nie nadarmo sa hovorí, že jazdci sú mimo trate kamaráti, ale na trati nie je nikto s nikým kamarát. Keď sa zavrie plexisklo na helme, nemožno rozmýšľať kto je aký kamarát, pretože sme sa práve stali protivníkmi. Ale, ako náhle zaveje šachovnicová vlajka, tak si radi podáme ruky a zabávame sa.

Nemáš doma problémy, keď sa zo závodu vrátiš celý zafúľaný?

Najťažšie po víkende je, keď jazdec príde domov a musí si všetko upratať. Často krát je veľmi náročné len vyzlečenie z kombinézy. Ruky má po víkende cele čierne a smrdí ako benzínka. Často musím stráviť aj hodinu v sprche a celý sa vydrhnúť, aby som nebol cítiť po benzíne. Ale neexistuje pretekár, ktorému by to nevoňalo.

Ako to zvládaš s učením popri závodení?

Jeden z dôvodov prečo sme sa rozhodli si dať rok pauzu bola škola. Niekedy bolo veľmi ťažké pripraviť sa do školy, keď som strávil celý víkend na dráhe. Vzdelanie je však pre mňa prioritou, preto som sa rozhodol tak ako som sa rozhodol.

Stíhaš si popri tom všetkom čítať aj knihy?

Knihy patrili od malička medzi moje záujmy. Som však človek, ktorý si veľmi ťažko hľadá nejaké dielo (či už knihu alebo film), ktoré by ho zaujalo. Keď ma niečo chytí, som schopný prečítať to za pár dní. Medzi moje obľúbené knihy patrí Harry Potter, ktorého som dokázal čítať stále dokola.

A čo frajerky? Asi pre teba nie je problém nejakú nájsť?

Nie je to také jednoduché akoby sa mohlo zdať na prvý pohľad. Už to nie je také ako to bývalo kedysi, alebo ako to býva v klipoch. Dnešné dievčatá sú už na úplne iné veci. V dnešnej dobe je bohužiaľ viac "IN" mať 300 lajkov na profilovej fotke, ako mať doma vystavených 30 pohárov.

Ďakujem ti za interview a prajem ti veľa úspechov!

otázky kládla Paulína Maškovičová

foto: Dominik Bozalka