Zažite Jurský svet v bežnom živote - kvíz

21.06.2018 22:40

 

Chceli by ste vedieť, aký dinosaurus by ste boli? Skúste si náš nový kvíz. Možno budete prekvapený.
Podľa toho ktoré písmenko ste krúžkovali najčastejšie, taký dinosaurus sa na vás hodí.
V popise je aj niekoľko zaujímavostí a tiež predstava ako by to vyzeralo, keby žili aj v dnešnej dobe.

 1) Čo je pre teba charakteristické?
A) Skôr vysedávam doma, v pohodlí.
B) Mám rád/a poriadok.
C) Som spoločenský. Ľudia za mnou radi prídu.
D) Chutí mi všetko. Ale čím viac mäsa, tým lepšie.

2) Aký máš vzťah s ostatnými živými tvormi?
A) Milujem deti. Sú to zlatíčka.
B) Nemám rád/a domáce zvieratká. Nech sa ku mne nepribližujú.
C) Deti sú otravné. Nevychádzame spolu dobre.
D) Zbožňujem deti! Najradšej by som ich zjedol/zjedla.

3) Ako by si zhodnotil/a svoj intelekt?
A) Mám veľa talentov (zručností) a pracujem na nich.
B) Som šialený génius. Traste sa pred mojimi schopnosťami!

C) Aká bola otázka?
D) Skôr uprednostňujem svaly.

4) Na čo sa sťažujú tvoji kamaráti?
A) Mám kleptomanské sklony. (požičiavam si ich mobily bez ich vedomia)
B) Ofrflem im skoro všetko jedlo čo mi ponúknu.
C) Vzduch v mojej blízkosti býva nedýchateľný. (nadúvanie)
D) Som hlučný. Nepočujú si pri mne vlastného slova.


Najviac A:
Microraptor (malý zlodej)
Dorastal asi do veľkosti domácej mačky. Dorastal asi do veľkosti domácej mačky. Je čistotný, miluje deti. Dokáže rôzne kúsky. Ktoré využíva pri kradnutí. V dnešnej dobe by sa dal chovať doma. Stačila by mu záhrada, ale dal by sa chovať aj v byte. Vďaka svojej inteligencii je vhodný a bezpečný domáci maznáčik pre modernú rodinu. Len pozor na šperky a prsty.

Najviac B:
Deinonychus (strašný pazúr)
O niečo menší ako človek. Tento obávaný lovec má dlhé predné končatiny s tromi prstami zakončenými ostrými pazúrmi. Jeho tretí prst na nohách slúži ako zbraň - je ostrý ako britva. V dnešnej dobe by sa skôr hodil do armády než do bežnej domácnosti. Je čistotný, ale nemali by ste ho púšťať k deťom ani domácim maznáčikom. Je nebezpečne inteligentný a prieberčivý v jedle.


Najviac C:
Stegosaurus (zastrešený jašter)

Je vyšší ako človek. Je náročný, vyberavý na potravu a atraktívny dinosaurus, ktorý priťahuje davy. Ale pre deti by mohol byť nebezpečný, kvôli kosteným bodcom na chvoste. Navyše je beznádejne tupý a nebezpečne ho nafukuje. Má neobvyklý spôsob chladenia sa. Kostené dosky na chrbte mu preteká krv, ktorá sa ochladzuje a prebytočné teplo sa vyžaruje do okolia. Keby žil dnes, našli by ste ho len v dobre vybavenej zoo. Je totiž nevhodný pre súkromných zberateľov.

Najviac D:
Tyranosaurus (tyranský jašter)

Je O DOSŤ väčší než človek. Je najväčší a najhrozivejší zo všetkých mäsožravých dinosaurov. Predné končatiny sú veľmi krátke a pomáhajú len pri vstávaní.

Pokiaľ by ste ho mali doma, nemuseli by ste sa báť zlodejov. Vďaka takémuto bodyguardovi sa vášmu domu vyhnú všetci zločinci. No taktiež by mohol byť nebezpečný pre vás, deti a maznáčikov. Z čoho vyplýva, že je neprieberčivý v jedle. Pri tomto riziku znie fakt, že je hlučný ako maličkosť.



 

Zdroj informácii: kniha- Jak chovat dinosaury, Robert Mash

fotky: z internetu (keďže nežijú naozaj medzi nami nemohla som ísť na dvor a nafotiť ich ;) )